צרו קשר 02-5002206

אודות יעל סיעוד

אהבה, חיבוק, טיפול.

עמותת "יעל סיעוד" פועלת שנים ארוכות במסגרת הקהילה בתמיכה, יעוץ וסיוע לקשישים ובני משפחותיהם. הסיעוד ניתן הן באופן פרטי והן במסגרת חוק הסיעוד שעל ידי הביטוח הלאומי.

בנוסף, ל"יעל סיעוד" שיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון לטיפול בנפגעי פעולות האיבה ומלחמות ישראל, ועם הקרן לרווחת ניצולי השואה.

מאז הקמתה שמה "יעל סיעוד" דגש רב על איכות השירות הניתן למטופליה, שירות אישי אדיב ומקצועי, החל מהתאמת המטפל/ת לקשיש/ה, דרך איכות ומקצועיות הטיפול, ועד לשירות סביב השעון של כל מחלקת הסיעוד בעמותה.

השירות הניתן למטופלינו הינו שירות אישי ואכפתי במיוחד, אנו מקפידים שאנשי הצוות הבכירים, העובדים הסוציאליים והאחיות יכירו כל מטופל ומטופלת באופן אישי, את סביבתם, את צרכיהם והעדפותיהם המיוחדות, ועומדים איתם ועם בני משפחותיהם בקשר קבוע לבחינת איכות הטיפול הניתן על ידי מטפלנו.

מחקרים רבים הראו את השפעתו המכרעת של איכות הטיפול הניתן לקשיש, לחיוב ולשלילה. טיפול שאינו מקצועי יכול במקרים רבים לגרום לנסיגה והידרדרות במצבו של הקשיש. לעומת זאת טיפול איכותי ומסור בחיק המשפחה, ע"י מטפלים אנושיים ובעלי הכשרה ספציפית, ישפר את איכות חיי הקשיש בכל הרבדים, לחיוניות בריאות ושיבה טובה.

האני מאמין שלנו

כאשר יקירנו מזדקנים ונזקקים לעזרה וטיפול סיעודי, ניצבת בפני המשפחה דילמה לא פשוטה- האם להוציא את אבא או אמא למוסד סיעודי, או להמשיך ולטפל בהם בבית, בחיק המשפחה האוהבת. זו החלטה קשה, טעונה מאוד מבחינה רגשית, ומשמעותית לכל בני המשפחה.

אנו ביעל סיעוד מאמינים כי הקשישים אינם נטל אלא ברכה, והזקנה אינה סיבה לבושה אלא לכבוד. ואת הדרך הזו אנו מתווים לעצמנו, למטפלות ולכל אנשי הצוות בעמותה.

מתוך ניסיון רב שנים אנו דוגלים בכך, שכל עוד הטיפול בבית אפשרי, הוא עדיף בהחלט על הוצאתו של מי מיקירנו למוסד סיעודי. העדיפות אינה לאיכות חיי הקשיש בלבד, אלא לחיי המשפחה וקרוביו כולם. כשסבא או סבתא מצויים בביתם, המשפחה מלוכדת ומאוחדת סביבם, והרווח הוא קודם כל למשפחה עצמה.

בידכם להעניק ליקירכם שנות זקנה נעימות בחיק המשפחה, אל תתפשרו.

מניסיון רב שנים ברור לנו ולמומחי גריאטריה רבים כי לסיעוד פרטי בבית ישנם יתרונות רבים וחשובים. היחס האישי והמסור כלפי הקשיש, המענה המהיר לכל צורך שמתעורר, ובעיקר השקט הנפשי של הקשיש ושל בני משפחתו, ביודעם שיקירם מקבל טיפול מקסימלי. בהרבה מאד מקרים, המטפל הסיעודי הופך לבן משפחה ממש, הוא משמש אוזן קשבת וידיד, וקרוב לליבו של הקשיש.

הקושי הנפשי בפרידה מהבית ומהסביבה המוכרת, מהזכרונות מהחפצים ומתמונות החיים שחלפו, כרוך בפרידה ובקושי נפשי גדול, ישנם קשישים שהמעבר מהבית אל מוסדות סיעודיים מסב להם עצב רב וכתוצאה מכך מצבם הנפשי והרפואי מתדרדר.

טיפול מקצועי

בשונה מחברות אחרות העוסקות בתחום "יעל סיעוד" נותנת דגש מיוחד על הכשרת ייעודית למטפליה. המטפלים והמטפלות עוברים הכשרה נרחבת, המקנה להם את הכלים להתמודדות יעילה עם צרכי הקשיש. וכך הופך הטיפול הניתן ע"י מטפלינו לטיפול מקצועי ואיכותי יותר.

התאמת מטפלים

התאמה נכונה בין המטפל למטופל, בהכשרה בשפה ואפילו ברמה המנטלית, מונעת עגמת נפש רבה למטופל ולמשפחתו. לרשותנו מאגר ענק של מטפלים ומטפלות ישראלים וזרים, דוברי שפות שונות, ובעלי הכשרות מכל הסוגים, דבר המבטיח התאמה כמעט מוחלטת בין המטפל למטופל.

מסירות וסבלנות

המצב העדין בו נמצאים הקשיש ובני משפחתו מחייב אותנו ואת מטפלינו להיות קשובים אכפתיים ומסורים. ולכן בראש סדר העדיפויות שמה לה יעל סיעוד למטרה לברור ולבחור רק מטפלים אנושיים סבלניים ומסורים. תוך שימת דגש רב על התאמתו של המטפל לקשיש בכל הרבדים.

טיפול מקצועי לחולי אלצהיימר

לראשונה בארץ מוענק טיפול מקצועי לחולי דמנציה במסגרת חוק סיעוד הניתן חינם ע"י הביטוח הלאומי. הטיפול ניתן ע"י מטפלים ומטפלות אשר עברו הכשרה מיוחדת בכל הקשור לטיפול מקצועי בחולי דמנציה, תוך שימוש בשיטות טיפול מתקדמות וייחודיות.

מייסד העמותה / נעים אהרון ז"ל

את כל חייו הקדיש נעים אהרון לרווחת החלש והנדכה, הוא פעל לרווחתם של קשישים בודדים, חולים נכים, ומשפחות מעוטי יכולת. הוא דאג לחלוקת סלי מזון לעשרות רבות של משפחות מידי שבוע, ולעזרה כספית לפני חגים ומועדים.

הוא ייצג משפטית מעוטי יכולת, חינם אין כסף במאות תיקים, ודאג לצאת להגנתם מפני התעמרות של בעלי כח ושררה. משפחות רבות בירושלים חבות לו רבות, ועד היום מכירות לו טובה.

את "יעל סיעוד" הקים בשנת 1993 בכדי לקדם ולסייע בעיקר בידי קשישים ובודדים שאיבדו את יכולותיהם הקוגניטיביות, במחלות זקנה או בדמנציה.

הוא הקים את העמותה תוך עמידה על אמות מידה ברורות, בהן פרש את משנתו החברתית, לפיהן הזקן אינו נטל, אלא ברכה, והזקנה אינה סיבה לבושה אלא לכבוד.

הוא דאג עד ליומו האחרון בניהול העמותה, לכך שהשירות הניתן לקשיש ולבני משפחתו יהיה אישי אדיב ומכבד, תוך שימת לב על הפרטים הקטנים ביותר החשובים לקשיש. עובדי העמותה לדורותיה יוכלו להעיד על הכבוד והיחס האישי בהם היה מטפל בבקשות מטופלי העמותה, ועל כך שראה בעבודתו שליחות ולא עסק.

לצערנו לפני מספר שנים, נפגע נעים בפיגוע הנורא שארע בקו 19. מאז חלה הידרדרות מתונה במצבו, והוא חלה בדמנציה, כך שניהול העמותה עבר לידי בתו אריאלה.

כאז, כן היום מתנהלת העמותה לפי הקווים ואמות המוסר שהנחיל, מתוך הכרה והבנה עמוקה של הציווי האלוקי: "והדרת פני זקן".