צרו קשר 02-5002206

טיפול טבעי באלצהיימר

חומצה פולית

חומצה פולית היא חומר מזין טבעי החיוני לבריאותם של תאי דם ותאי עצב. הוא נמצא בירקות ירוקים כמו תרד וברוקולי.  לפחות שני מחקרים הראו כי רמות נמוכות של חומצה פולית עשויות להיות קשורות לסיכוי גבוה יותר לפתח את מחלת האלצהיימר בשלב מאוחר בחיים. אם כי בשלב זה אין ראיות לכך שחומצה פולית מונעת את מחלת האלצהיימר.  

ויטמין E

ויטמין E היא ויטמין מסיס בשומן המתרחש באופן טבעי. ויטמין E עשויה להגן על תאי הגוף מפני השפעותיה של ההזדקנות. מחקר אמריקאי אחד הראה כי נטילת ויטמין E הוריד את קצב ההתדרדרות של מחלת האלצהיימר. נכון להיום יש לאיגוד האמריקאי לנוירולוגיה הנחיה, כי יש לשקול שימוש בוויטמין E בחולים עם מחלת אלצהיימר. 

גינקו בילובה

גינקו בילובה, מופקת מעלים של עץ סיני, בתמצית הגינקגו שני חומרים פעילים גליקוזידים  פלבונואידיים (Flavonoid Glycosides) וגינקגוסיד, שהוא חומר ייחודי לצמח זה. נטען שיש בכוח חומרים אלה לשפר את היכולות הקוגניטיביות, ועושים בהם שימוש כמשפרי זיכרון וכנוגדי ורטיגו,  על אף שהמחקרים חלוקים בדעותיהם ביחס לאפקטיביות של הגינקגו, כיום גינקו בילובה מורשה לטיפול במחלה אלצהיימר בגרמניה.

פיקנוגנול

מחקר על קשישים הראה כי נטילת 150 גרם של פיקנוגנול למשך 3 חודשים שיפרה את חדות הזיכרון שלהם לעומת קבוצה שקיבלה כדורי דמה (פלצבו). מנגנון העבודה של פיקנוגנול דומה לזה של מלטונין- הוא פועל כאנטי אוקסידנט חזק ברקמת המח ומגן על הנוירונים מפני הנזקים של העקה החימצונית.

כורכומין ואחרים

כורכומין קיים במגוון גדול של תבלינים ותערובות תבלינים, (באבקת כורכום בקארי ובחוויג', האפקטיביות שלו עולה בשילוב עם פלפל שחור). אוכמניות כחולות, תרופות לטיפול בסוכרת, תרופות להורדת לחץ דם, אספירין ועוד.

אולי יעניין אתכם גם

שינה

בעיות שינה הן בעיות שכיחות בקרב חולים דמנטיים והן מתבטאות בצורות שונות. ישנם אנשים אשר ישנים ביום ואז בלילה הם חסרי מנוחה. ישנם חולים אשר אינם מבדילים ביום לבין לילה ואחרים ישנם פחות בגלל רמת פעילות נמוכה.

תזונה

תזונה נכונה היא דבר חשוב מאוד. האוכל שאנו אוכלים משפיע על בריאותנו ואיכות חיינו. תזונה לקויה גורמת למחלות וגם מאטה את ההתאוששות מפציעות ומחלות. קשישים רבים סובלים מתזונה לא נכונה המוסיפה לבעיות הבריאות שלהם וחשוב להיות מודעים לכך. חולים דמנטיים עשויים להתמודד עם:

היגיינה

הזנחת ההיגיינה האישית היא דבר שכיח בקרב חולים דמנטיים, אולי כי הם מאבדים ענייו או פשוט מתוך שכחה. מקרים שכאלו עלולים לגרום לעימותים ומתיחויות עם מטפלים ובני משפחה, אך חשוב לדעת כיצד להתמודד עם הנושאים הללו בצורה הנכונה והאפקטיבית ביותר