צרו קשר 02-5002206

בטיחות בבית להפחתת הסכנות

מטבע הדברים הזקנה מלווה בירידה במצב הבריאותי, השינויים הפיזיולוגים משפיעים השפעה ניכרת על פעולות היום יום, כגון תליית כביסה, סידור הבית, עריכת קניות או פשוט מכך ישיבה על כיסא, פעולות שלכאורה נראות פשוטות, אך טומנות בחובן סכנות לא מעטות.

 ב"יעל סיעוד" מבינים את הצורך בהתאמת הבית לצרכי הקשיש, ובצורך בניידות קלה בבטיחות מרבית. ולכן תיקוני בטיחות קלים  ניתנים בהוזלה משמעותית או חינם לזכאים.

הבית הוא המקום שאנו מבלים את רוב זמננו ולכן ריכזנו עבורכם מניסיון רב שנים מספר פעולות חיוניות להפחתת הסכנות האורבות בבית. נקיטה בכללי הבטיחות, התאמת הבית, שימוש בעזרים שונים, ובעיקר מודעות לסכנות יקטינו את הסיכוי לתאונות חלילה.

מניעת מעידות ונפילות

חשוב שתוודאו שכל דרכי המעבר בבית יהיו רחבים דיים ופנויים מחפצים העלולים לגרום לנפילה. בתחילה דאגו כי המעבר יהיה רחב דיו, הזיזו שידות וחפצים גדולים אשר עלולים להקשות בעת המעבר.

ולאחר מכן הסירו כל מכשול כגון תנור חימום, פח אשפה, חוט מאריך וכו'. וודאו כי כל המרצפות בבית שלמות, וששולי השטיח מודבקים היטב ואינם מתקפלים כלפי מעלה.

כמו כן חשוב כי התאורה בבית תהיה בהירה וברורה, לא עמומה ולא מסנוורת. כמובן שחשוב לדאוג לתאורת לילה ותאורת חירום במקרה של הפסקת חשמל.

התקנת עזרים

חדר האמבטיה הוא אחד המקומות המועדים להחלקות ונפילות. על מנת למזער נפילות במקלחת, ראשית חשוב להשתמש במשטח גומי למניעת החלקה.

חשוב להתקין וילונות במקלחת, הוילון ימנע את התזת המים במקלחת אל מחוץ לאמבטיה, מים שעלולים לגרום להחלקה ביציאה מן המקלחת.

ניתן להתקין מאחזים הנצמדים לקיר בחדר האמבטיה, מאחזים אלו יסייעו לנו בעת ישיבה או קימה, ולשמירה על היציבות. חשוב להתקין את המאחזים בגובה ובזווית הנוחה למשתמש.

גם אם הדבר כרוך בהוצאות או בשיפוץ, מומלץ מאוד שלא להתרחץ באמבטיה לא במקלחת/מקלחון, הכניסה והיציאה מהאמבטיה, עלולה לגרום לאיבוד שיווי המשקל ולנפילה.

כדאי שתדעו כי משרד השיכון ומשרד הבריאות משתתפים בהתאמת פנים הבית ודרכי הגישה אליו, לבעלי מוגבלות בתנועה, הנעזרים באביזרי עזר. הסיוע מיועד לצורך מימון שינויים או שיפוצים פנימיים וחיצוניים בדירה, החיוניים לתפקוד ולניידות המוגבל בדירה ובדרכי הגישה אליה.

כמו כן גם הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר, מסייעת אף היא בנושא שיפוץ הבית. בדקו את זכאותכם.

ביד שרה,  ניתן לשכור/ להשאיל מגוון אביזרי ניידות, שיקום, פתרונות לארגון האמבטיה והשירותים  ועוד.

מלבד טיפול סיעודי והעזרה היום יומית לקשיש, יעל סיעוד תדאג ותסייע להשגת סביבה בטוחה, ולעזרים המותאמים לקשישים, בתיאום עם המשפחה.

קטגוריות:

אולי יעניין אתכם גם

שינה

בעיות שינה הן בעיות שכיחות בקרב חולים דמנטיים והן מתבטאות בצורות שונות. ישנם אנשים אשר ישנים ביום ואז בלילה הם חסרי מנוחה. ישנם חולים אשר אינם מבדילים ביום לבין לילה ואחרים ישנם פחות בגלל רמת פעילות נמוכה.

תזונה

תזונה נכונה היא דבר חשוב מאוד. האוכל שאנו אוכלים משפיע על בריאותנו ואיכות חיינו. תזונה לקויה גורמת למחלות וגם מאטה את ההתאוששות מפציעות ומחלות. קשישים רבים סובלים מתזונה לא נכונה המוסיפה לבעיות הבריאות שלהם וחשוב להיות מודעים לכך. חולים דמנטיים עשויים להתמודד עם:

היגיינה

הזנחת ההיגיינה האישית היא דבר שכיח בקרב חולים דמנטיים, אולי כי הם מאבדים ענייו או פשוט מתוך שכחה. מקרים שכאלו עלולים לגרום לעימותים ומתיחויות עם מטפלים ובני משפחה, אך חשוב לדעת כיצד להתמודד עם הנושאים הללו בצורה הנכונה והאפקטיבית ביותר