צרו קשר 02-5002206

מחלת גופיפי לואי

מהי מחלת גופיפי לואי?

מחלת גופיפי לואי נגרמת על ידי ניוון ומוות של תאי עצב במוח.  השם בא מנוכחותם של מבנים כדוריים, המכונים גופיפי לואי, הנמצאים בחלק מתאי המח. גופיפים זעירים בגודל מיקרוסקופי, שנראים כמו פנינים קטנות, עגולות ולבנות (Lewy Bodies).

מה הסיבה לתחלואה?

נכון לעכשיו אין סיבה ידועה של מחלת גופיפי לואי, ואין גורמי סיכון ידועים שזוהו.  כמו כן לא נמצאה הוכחה לכך שגופיפי לואי הינה מחלה תורשתית גנטית.

מהם התסמינים?

התסמינים של דמנציה עם מחלת גופיפי לואי כוללים:

• קושי בריכוז ובתשומת לב

• בלבול קיצוני

• קשיים בהערכת מרחקים, וכתוצאה מכך נגרמות נפילות רבות.

ישנם גם שלושה תסמינים קרדינלים לאבחונה של מחלת גופיפי לואי, (שניים מתוך שלושה).

• הזיות חזותיות.

• פרקינסון (רעידות ונוקשות דומות לזה שנצפים במחלת פרקינסון).

• תנודות נפשיות, המתרחשות בפרקי זמן קצרים.

מי עלול לחלות במחלת גופיפי לואי?

גברים וגם נשים יכולים לפתח מחלה זו, אם כי היא שכיחה יותר בגברים.

התקדמות מחלת גופיפי לואי

מחלת גופיפי לואי שונה ממחלת אלצהיימר, התקדמות המחלה בדרך כלל מהירה יותר.  עם זאת, כמו מחלת אלצהיימר גם היא מחלה ניוונית, שבסופו של דבר מובילה לתלות מוחלטת בסביבה, ובסופה מוות המגיע בדרך כלל מדלקת ריאות או מזיהום.  תוחלת החיים הממוצעת לאחר הופעת התסמינים היא כשבע שנים.

קטגוריות:

אולי יעניין אתכם גם

שינה

בעיות שינה הן בעיות שכיחות בקרב חולים דמנטיים והן מתבטאות בצורות שונות. ישנם אנשים אשר ישנים ביום ואז בלילה הם חסרי מנוחה. ישנם חולים אשר אינם מבדילים ביום לבין לילה ואחרים ישנם פחות בגלל רמת פעילות נמוכה.

תזונה

תזונה נכונה היא דבר חשוב מאוד. האוכל שאנו אוכלים משפיע על בריאותנו ואיכות חיינו. תזונה לקויה גורמת למחלות וגם מאטה את ההתאוששות מפציעות ומחלות. קשישים רבים סובלים מתזונה לא נכונה המוסיפה לבעיות הבריאות שלהם וחשוב להיות מודעים לכך. חולים דמנטיים עשויים להתמודד עם:

היגיינה

הזנחת ההיגיינה האישית היא דבר שכיח בקרב חולים דמנטיים, אולי כי הם מאבדים ענייו או פשוט מתוך שכחה. מקרים שכאלו עלולים לגרום לעימותים ומתיחויות עם מטפלים ובני משפחה, אך חשוב לדעת כיצד להתמודד עם הנושאים הללו בצורה הנכונה והאפקטיבית ביותר